Thursday 5 September 2013

Anugerah terindah....

Salam...lama kan umi adam x menjengah blog ni kan....sory kepada kawan2 yang nak ikuti blog umi adam...

Dah lama x menulis...kekok dibuatnya....
Terasa macam nak berkongsi cerita dengan semua.....ANUGERAH TERINDAH....

Sukar nak digambarkan maksud umi adam ni kan.....

Hidup takan indah tanpa anugerah ini dari ALLAH.....

NAK TAH U ???????

jawapan  : MATA

Tanpa mata kita x dapat melihat...dan andai penglihatan telah diambil semula gelaplah seluruh kehidupan..

macam na nak jaga mata...atau pun semua x pernah nak menjaga mata kan...pernah terfikir x nak cari supplement terbaik untuk mata...sebelum amta sukar untuk dipulihkan macam mata umi adam ni ha....

kekuatan kanta yang berganda...kesukaran untuk melihat tanpa menggunakan pembantu khas(cik min)
X PUNYA RIBU RIBAN NAK WAT OPERATION MATA KAN.....

JOM KITA IKHTIAR CARA NI NAK X....

Jika anda ingin menjaga kualiti penglihatan yang baik berikut adalah tips yang dapat membantu anda memelihara mata anda.

1. Amalkan pengambilan buah beri dan prun. Kebanyakan buah-buahan yang berwarna ungu ini sangat kaya dengan sebatian yang di kenali sebagai 'anthocyanidins' yang terbukti memberi manfaat pada kesihatan mata.

2. Amalkan pengambilan sayur-sayuran berwarna hijau seperti bayam, kangkung, sawi dan sebagainya kerana ia sangat kaya dengan beta karotin yang baik untuk mata.

3. Ambillah buah-buahan yang berwarna oren atau kuning seperti limau, betik dan mangga. Buah-buahan berwarna ini, sangat baik untuk mata kerana kandungan beta karotin yang terkandung di dalamnya sangat tinggi.

4. Sayur-sayuran berwarna oren dan merah seperti lobak merah, tomato dan labu juga mengandungi beta karotin yang sangat tinggi. Ambillah pemakanan ini setiap hari sekurang-kurangnya satu cawan sehari bagi memastikan tubuh anda sentiasa mendapat sumber beta karotin yang berterusan.

4. Melakukan senaman mata adalah sangat baik untuk kesihatan mata. Caranya dengan mengerdipkan dan memejamkan mata anda kerana ia mampu mengurangkan keradangan dan rasa letih pada mata.

5. Kurangkan stress pada mata dengan meletakkan hirisan timun pada kelopak mata anda. Mata yang letih mengakibatkankan lingkaran gelap di sekeliling mata terjadi seterusnya menjejaskan penampilan anda.

6. Tidur yang cukup akan membantu merehatkan mata anda dan membuat mata anda kelihatan segar dan bermaya.

7. Elakkan mata anda dari cahaya yang sangat terang kerana ia akan menjejaskan penglihatan anda. Pakailah kaca mata gelap untuk memelihara mata anda.

SUPPLEMENT JUGA BAGUS UNTUK MATA.... YANG  SEMULA JADI  MACAM

Shaklee : CARATOMAX
KANDUNGAN:
Campuran luar biasa yang menggabungkan alfa-karotena,astaxanthin,beta-karatenoid,lutain,likopena dan zeanthin yang memberi faedah karatenoid yang lengkap kepada mata.
 
KEISTIMEWAAN CARATOMAX KEPADA PENJAGAAN MATA :
 
# Memperbaiki kesihatan retina mata dan dapat mengurangkan masalah rabun
# Menolong mengawal katarak mata
 

untuk pertanyaan lanjut :
hubungi dila di talian : 013-3441002



No comments: